Case Study

Bez Roman Stupky by dneska Red Media možná vůbec nebyla

Lukáš Kružberský

Před třemi lety se aktuálně největší digitální agentura v ČR, Red Media, vznášela nad propastí. V týmu 20 lidí a mezi spolumajiteli skřípající vztahy.
„Měli jsme digitální agenturu, která nám rostla pod rukama. V určitou chvíli jsme zjistili, že narážíme na mraky limitů, které limitují buď růst firmy nebo radost z práce. Žádná strategie, demotivovaný tým a špatné vztahy mezi majiteli. Prostě rostoucí firma, která se vymkla své kontrole.“

V Red Media (RM) si uvědomili, že potřebují pomoc. Rychle rostoucí firmu chtěli postavit na stabilnější základy. Dle svých slov potřebovali někoho, kdo jejich uhánějící lokomotivě nejenže pomůže vystavět koleje, ale naučí i předpovídat směr jízdy. Už žádné bezmyšlenkovité přitápění pod kotlem.
O metodě Scale Up nikdy neslyšeli.

Roman začal s implementací konceptu Scale Up, během níž se se spolumajiteli RM snažil rozklíčovat základní problémy, najít pro ně správná řešení a dát jim priority.
„Ten problém jsme si samozřejmě uvědomovali dřív, než k nám Roman přišel. Zkoušeli jsme je řešit vlastními silami, ale nešlo to. Měli jsme zúženou perspektivu. Řešili jsme jen problémy, které byly na stole. Roman nás naučil víc předvídat a věnovat se strategickým prioritám.”

“Dokázal taky zkultivovat naše debaty a způsob fungování spolumajitelů jako týmu. Vzbudil v nás pocit zodpovědnosti vůči ostatním, schopnost dodávat, co jsme slíbili. Plnit slovo, ale zároveň respektovat osobnosti jiných.“
Lukáš bez nadsázky tvrdí, že Red Media Romanovi vděčí hlavně za to, že se jejich tým spolumajitelů nerozpadl. Naopak je dokázal semknout takovým způsobem, že se z nich stali dobří přátelé.

„Ze začátku byl pro nás obrovský problém připravit se na diskuzi. Naše fungování bylo do té doby postavené na improvizaci. Roman nám našel vhodný kompromis mezi tím, aby ty věci byly kvalitně udělané a aby vůbec byly. V tomhle se projevila jeho empatie nedávat všem svým klientům tričko jedné velikosti. Dokázal přizpůsobit to, co nám říká, tomu, čeho jsme schopní. Na to má perfektní cit.“


V určitou chvíli si spolumajitelé Red Media museli uvědomit, že nejsou jen majitelé, ale i manažeři, kteří mají zodpovědnost vůči svým týmům a zaměstnancům. Následovaly další klíčové debaty, další rozdělování rolí, další vyříkávání očekávání. Opět pomohly nástroje ScaleUp.


„Bylo vidět, že má každý snahu věci držet v rovnováze, abychom mohli fungovat. Od té doby se výrazně zvedla produktivita všech členů v týmu. Rozdělili jsme si role podle silných stránek každého z nás. Zavedli jsme systém reportování a kontroly. Věci si vyříkáváme průběžně.“

Když s Romanem Red Media začínala, měla 20 zaměstnanců, po 3 letech 55. Tržby vyrostly ze 190 na 500 mil.Kč. A klientská spokojenost dosáhla v indexu NPS výborné hodnoty 72. Všichni spolumajitelé se naučili lépe rozprostřít práci do svých týmů, pochválit, dobře ohodnotit, nabídnout svým zaměstnancům perspektivu a pomoct jim v rozvoji.

„Naučili jsme se pracovat se strategií. Došlo nám, jak je důležité společně s růstem stavět koleje do budoucna. Jak je potřeba umět odlišovat investice a rozhodnutí v kontextu času. Jak pracovat s klíčovými lidmi. A jak do toho procesu pravidelně zapojovat všechny ostatní zaměstnance. Prostě Roman a jeho ScaleUp nástroje byly pro náš úspěch zcela zásadní“