Každý týden krátké video Scale Up TIPy pro váš byznys.
Klíčové indikátory výkonu – známé jako KPIs, jejichž hlavním účelem je zajistit, aby se zaměstnanci v pracovní době věnovali především aktivitám podporujícím faktory úspěchu organizace navazují právě na definici vašeho CSF – kritických faktorů úspěchu.
Read onPokud chcete mít správně nastavené vaše ukazatele výkonnosti neboli KPIs, potřebujete je navázat na vaše kritické faktory úspěchu (CSF). CSF jsou vaše provozní záležitosti nebo aspekty, které musí zaměstnanci organizace plnit každý den a na které by měli zaměřovat svoji pozornost především.
Read onCo neměříš, to neřídíš a hlavně na to nezaměřuješ pozornost. Ano mluvíme o KPIs ve firmě, ale tentokrát se na ně chceme podívat z trošku jiného úhlu. Vlastně tak trošku budeme popírat to co sami říkáme.
Read onVzhledem k tomu, že variabilní odměna je v prodejních týmech velmi rozšířená, dalo by se předpokládat, že jde o účinný způsob motivace prodejců. Zároveň dnes již existuje celá řada názorů, které tvrdí, že finanční pobídky jsou pro prodejce stejně zbytečné, jako pro jakoukoli jinou profesi.
Read onTo, že základní fixní plat zaměstnance motivuje jen velmi krátce, jsme již probírali. Inspiraci, jak správně využívat variabilní složku odměny tak, aby přinášela očekávané výkony, zkusíme probrat tentokrát.
Read onSystém odměňování musí vytvářet spravedlnost, nikoliv rovnostářství, což je druhá zásada pro odměňování v rostoucích (ScaleUp) firmách.
Read onPravidlem číslo jedna v odměňování je “BUĎTE ODLIŠNÍ”. Především slaďte odměňování se strategií a kulturou firmy.
Read onOdměňování vyžaduje pečlivé zvažování. Může vám poskytnout významnou výhodu oproti konkurenci, podpořit nebo zbrzdit firemní kulturu a řídit (nebo neřídit) chování, které potřebujete ke škálování organizace.
Read onV jednom z předchozích scaleup tipů jsme hovořili o denním slaďovacím stand-up mítinku (v angličtině ho nazýváme daily huddle) jako o jednom z nejdůležitějších návyků úspěšných firem. Dnes vám nabídneme asi ten druhý nejdůležitější. Týdenní huddle!
Read onPro udržení ziskovosti v době inflace nestačí jen tlačit na prodej. Až 30 % nárůstu inflačních nákladů lze absorbovat vyšší efektivitou a dalšími opatřeními firmy, dalších přibližně 20 % lze kompenzovat snížením nákladů a 50 % zvýšením cen. Tak vzhůru do toho!
Read on